Hvorfor er det så fedt at løbe?

Der er noget tilfredsstillende over at planlægge. Det ligger dybt i mig og er på grænsen til det sygelige. I træningssammenhæng tror jeg dog, at det er en positiv faktor. Jeg er begyndt at plotte al træning ind i et excelark. Det er meget lavteknisk, men det fungerer for mig. Jeg kunne plotte al min træning ind i Endomondo, men det giver ingen mening for mig i forhold til spinning og eventuel core træning. Derfor bruger jeg et gammeldags excelark. Jeg gjorde det samme i foråret, da jeg begyndte træningen til den halve ironman i Aarhus. Du er velkommen til at få en kopi af skemaet, hvis det har interesse.
Denne uge er også planlagt. Det hedder spinning mandag, onsdag og fredag, løb tirsdag (12 i langsomt tempo) og torsdag (6-8 i højt tempo evt. interval) og svømning fredag. Derudover tager jeg højst sandsynligt et pas med spinning igen i weekenden – afhængig af diverse fester og disses efterveer.
I den forløbne weekend havde jeg en tur på racercyklen i omkring det sydlige Malling og tilbage til Aarhus. Jeg holder meget af den tur, da den er bakket og har et flot landskab. Turen var ikke så lang, men det var mere en tur der var drevet af lyst til at komme ud, end et egentligt behov for mere træning. Jeg holdt hviledag søndag – jeg vil forsøge at holde en dag fri hver uge til restitution. Tror det kan betale sig i længden.

Kommentarer

Populære indlæg fra denne blog

Træningsplan og mål

Et bud på en træningsplan

Spinning, løb og overanstrengning